Provedli jsme první testy nového záchranného systému pro balony, viz. přihláška užitného vzoru č. PUV 2017 - 33369.
Horkovzdušný balon byl vynesen pomocí vrtulníku a následně vypuštěn z nulové rychlosti, při výšce 250m nad zemí. Záchranný systém byl následně aktivován. Testy proběhly nad očekávání úspěšně. Nyní plánujeme další testování a brzy již budeme moci nabídnout toto řešení záchrany v nouzové situaci zákazníkům.
29letý pilot, který letěl z Gelnhausenu do Aschaffenburgu, se dostal krátce po 20.hodině se svým letounem do špatného počasí.
Pilot se rozhodl nejprve otočit a letět zpět ke svému letišti. Podle prvotních zjištění se ale dostal do mraku a ztratil orientaci.
Poté tedy aktivoval záchranný systém Magnum. Zatímco letoun bezpečně klesal k zemi, došlo ještě ke kontaktu s elektrickým vedením.
Nicméně letadlo nakonec přistálo bez dalších komplikací v poli a pilot vyvázl nezraněn.
Více informací: https://www.meine-news.de/kleinostheim/blaulicht/ultraleichtpilot-uebersteht-flugunfall-bei-kleinostheim-unverletzt-am-02052017-d20878.html
Jako již tradičně, i tento rok se budeme účastnit výstavy AERO Friedrichshafen, která se koná 5.–8.dubna 2017.
Budeme velmi potěšeni, pokud nás přijdete navštívit na náš stánek B2 – 201.
Tým Stratos07...
20.10.2016 – Idar Oberstein - Německo
Krátce před přistáním byl 49 letý pilot nucen aktivovat svůj záchranný systém. Padák se otevřel a letoun dopadl do vysokých stromů. Pilot zůstal nezraněn.
Zdroj: http://www.rtl.lu/international/971714.html
V rámci českého AZ řešení pro čínské všeobecné letectví jsme měli jedinečnou možnost zúčastnit se jednání s čínskou delegací v čele s viceadministrátorem CAAC Wang Zhiqingem a prezentovat naše produkty. Více informací na airZone.tv zde: https://www.airzone.tv/news/cina-2020-500-novych-letist-a-5000-letadel-ceske-firmy-mohou-byt-u-toho/
Tímto bychom rádi poděkovali Letecké amatérské asociaci za pozvánku na tuto akci.
Fotogalerie (zdroj: AirZone.tv)
Dne 20. srpna 2016 došlo u Dlouhé Loučky u Olomouce ke střetu dvou UL. Pilot letounu Bristell zřejmě neviděl nad sebou letící letoun firmy Evektor. Při sblížení obou letounů došlo k jejich střetu. Evektor usekl vrtulí zadní část trupu Bristell v místech těsně za kabinou. Oba letouny použily záchranný systém Magnum. Protože se letouny srazily ve velmi malé výšce, a k následné aktivaci záchranných systémů došlo těsně před dopadem na zem, tak se vrchlíky nestačily plně otevřít. Posádka Evektoru se zachránila, avšak pilot Bristellu zahynul.
- Záložní padáky určené pro paragliding a závěsné létání
- Tyto záložní padáky mají velmi nízké opadání
- Rychlé otevření záložního padáku
- Zabalení padáku jsme schopni přizpůsobit tak, aby mohl být umístěn do vašich stávajících závěsných postrojů.
- Nabízíme i verzi aktivovanou raketovým motorem
- Padáky jsou certifikovány DULV / LAA
- Vyhledávač záložního padáku pro konkrétní váhovou kategorii zde: http://www.stratos07.cz/cz/paragliding-a-zavesne-letani
Rádi bychom poděkovali všem kolegům a zákazníkům, kteří nás navštívili na našem stánku na výstavě AERO Friedrichshafen 2016. Jsme rádi, že jsme s vámi mohli opět po roce strávit příjemný čas.
8. října 2015, ve Francii se stala nehoda UL Albatros.
Podle slov pilota došlo přibližně ve výšce 400 m nad zemí k porušení konstrukce letadla. Letoun se následně dostal do silné rotace a padal střemhlav dolů.
"Zatáhl jsem za aktivační kličku záchranného systému, aniž bych zastavil motor. Záchranný systém zafungoval naprosto bezchybně, rychlost se rapidně snížila a rotace taktéž ustala. Z letadla jsem vylezl nezraněn," říká pilot.
V polovině července došlo ve Francii k dalšímu případu záchrany letadla záchranným systémem Magnum.
Při letu ve větší výšce a vyšší rychlostí došlo u letounu Shark náhle k vibracím, způsobeným s největší pravděpodobností poruchou vrtule. Problémy nastaly poměrně vysoko, avšak pilot se rozhodl použít ZS Magnum 501 již ve velmi malé výšce(cca 500ft). Záchranný systém zafungoval správně. Letoun přistál na stromech, pilot je nezraněný, letoun je opravitelný.
Červencové - srpnové číslo časopisu AeroHobby se věnuje mimo jiné také výstavě EFA ve Kbelích, které jsme se zúčastnili. Na straně 5 najdete krátkou zmínku i o našem stánku.
Nedaleko slovenské Nitry havaroval v pátek při jednom ze zkušebních letů slovenský létající automobil AeroMobil.
Podle svědků pilot ztratil kontrolu nad strojem zhruba ve 300metrové výšce, následně se rozhodl aktivovat záchranný systém Magnum. Pilot vyvázl bez zranění.
Více informací a reportáž najdete zde:
Jako již každoročně, i letos jsme se zúčastnili nejvýznamnější evropské výstavy všeobecného letectví, která se konala od 15. do 18. dubna 2015 v německém Friedrichshafenu.
Společně s naším německým dealerem firmou Junkers jsme vystavovali záchranné systémy řady Magnum, včetně systémů pro vírníky a vrtulníky a nově i padáčky určené pro bezpilotní letouny - drony.
Rádi bychom tímto poděkovali všem zákazníkům a obchodním partnerům, kteří nás na stánku navštívili.
Níže naleznete pár fotografií z výstavy.
V současné době probíhají poslední testy záchranných systémů určených pro drony - Magnum 5 (do 5kg), Magnum 10 (do 10kg) a Magnum 20 (do 20kg).
Systémy jsou prozatím testovány na rychlosti 0 - 120km/h.