Rádi bychom Vás informovali, že naše firma bude dne 29.9.2023 uzavřena z důvodu celozávodní dovolené. Děkujeme za pochopení
Dovolujeme si vás upozonit na vydání nového servisního bulletinu č. 13/2023 - Maximální doba životnosti záchranných systémů řady Magnum.
Servisní bulletin je ke stažení na našich webových stránkách v záložce "Servisní bulletiny" nebo zde https://www.stratos07.cz/files/64f1da5ec76ad
Děkujeme všem za milé návštěvy na našem stánku na výstavě AERO FRIEDRICHSHAFEN 2023.
Záchranářům, kteří jako první dorazí na místo nehody letounu, hrozí potenciální nebezpečí v podobě neaktivovaného záchranného padákového systému. Ačkoli jsou tato zařízení určena k záchraně lidských životů, v tomto případě, pokud záchranný systém zůstane neaktivovaný, je vysoká pravděpodobnost, že je díky nehodě poškozený a tudíž může hasičům, záchranářům a dalším pozorovatelům způsobit zranění. Proto složky IZS často školíme. 8.11.2022 jsme se účastnili cvičení složek IZS na letišti Kladno, kde jsme provedli kromě školení i praktickou ukázku - výstřel ZS na zemi. Pár fotografií z akce níže.
Ve čtvrtek 7.července došlo na Slovensku u Prievidzi k použití záchranného systému Magnum 601. Zkušební pilot k němu přikročil, když při certifikačním letu s WT9 Dynamic 915is při rychlosti téměř 400 km/h došlo k poruše řízení, v důsledku čeho se stroj stal neovladatelným. Systém zafungoval správně a značně poškozené letadlo snesl na zem. Pilot z letadla, které skončilo v obrácené poloze, vyvázl jen s lehkým zraněním.
Rádi bychom Vás informovali, že naše firma bude ve dnech 1.8.2022 až 12.8.2022 uzavřena z důvodu celozávodní dovolené. Děkujeme za pochopení
Potěšila nás milá zpráva od zákazníka, který byl nucen použít záchranný systém Magnum 250 pro svoji záchranu. Část dopisu vám překládáme níže.
Chci vám jen napsat, že nápad koupit raketový záchranný systém byl velmi dobrý nápad. Po aktivaci systému se ozvala zatraceně hlasitá rána a záložní padák byl během půl vteřiny otevřen. Pak to šlo mírnou rychlostí dolů... Protože jsem byl v mírném úhlu, při přistání se zlomilo pouze přední kolo. Bylo to vlastně velmi měkké přistání, čekal jsem trochu prudší náraz. Zpětně mohu každému kolegovi letci jen doporučit, pořiďte si raketový záchranný systém, tahle věc vám zachrání kosti.
Dan Johnson píše o záchranných systémech Magnum. Více zde: When Help Comes to the Rescue… FAST! Magnum Parachutes Could Save Your Life - ByDanJohnson.com
Pravidelně testujeme i starší záchranné systémy a ověřujeme tak jejich funkčnost. Níže je ukázka testu systému Magnum 250, který byl již po životnosti a navíc byl 7 let bez platné revize.
21.9.2017 krátce po 16 hod. při letu nad městem Verl /Německo si pilot uvědomil, že má problém s motorem. Rozhodl se aktivovat záchranný systém Magnum. Padák s letounem se poté snesl do lesa. Posádka (pilot i jeden spolucestující) byli schopni letoun sami opustit ještě před příjezdem záchranných složek.
Záchranu zachytil na mobil náhodný pozorovatel.
Provedli jsme další testy nového záchranného systému pro balony tentokrát s částečně nafouknutým balonem (viz. přihláška užitného vzoru č. PUV 2017 - 33369).
Horkovzdušný balon byl vynesen pomocí vrtulníku a následně vypuštěn z nulové rychlosti. Záchranný systém byl poté aktivován. Testy opět proběhly úspěně. Brzy již budeme moci nabídnout toto řešení záchrany v nouzové situaci zákazníkům. Prosím prohlédněte si naší fotogalerii níže.
Můžete se také podívat na video z testů tady: https://youtu.be/DmrK4yr0TSw
Provedli jsme první testy nového záchranného systému pro balony, viz. přihláška užitného vzoru č. PUV 2017 - 33369.
Horkovzdušný balon byl vynesen pomocí vrtulníku a následně vypuštěn z nulové rychlosti, při výšce 250m nad zemí. Záchranný systém byl následně aktivován. Testy proběhly nad očekávání úspěšně. Nyní plánujeme další testování a brzy již budeme moci nabídnout toto řešení záchrany v nouzové situaci zákazníkům.
29letý pilot, který letěl z Gelnhausenu do Aschaffenburgu, se dostal krátce po 20.hodině se svým letounem do špatného počasí.
Pilot se rozhodl nejprve otočit a letět zpět ke svému letišti. Podle prvotních zjištění se ale dostal do mraku a ztratil orientaci.
Poté tedy aktivoval záchranný systém Magnum. Zatímco letoun bezpečně klesal k zemi, došlo ještě ke kontaktu s elektrickým vedením.
Nicméně letadlo nakonec přistálo bez dalších komplikací v poli a pilot vyvázl nezraněn.
Více informací: https://www.meine-news.de/kleinostheim/blaulicht/ultraleichtpilot-uebersteht-flugunfall-bei-kleinostheim-unverletzt-am-02052017-d20878.html
Jako již tradičně, i tento rok se budeme účastnit výstavy AERO Friedrichshafen, která se koná 5.–8.dubna 2017.
Budeme velmi potěšeni, pokud nás přijdete navštívit na náš stánek B2 – 201.
Tým Stratos07...