NovinkyZáchranné systémy Stratos 07 s.r.o.

Česky English

Aktuality

1 2 3 4 5 6
  30. 08. 2015

Záchrana ve Francii - Shark

V polovině července došlo ve Francii k dalšímu případu záchrany letadla záchranným systémem Magnum.

Při letu ve větší výšce a vyšší rychlostí došlo u letounu Shark náhle k vibracím, způsobeným s největší pravděpodobností poruchou vrtule. Problémy nastaly poměrně vysoko, avšak pilot se rozhodl použít ZS Magnum 501 již ve velmi malé výšce(cca 500ft). Záchranný systém zafungoval správně.  Letoun přistál na stromech, pilot je nezraněný, letoun je opravitelný.

VÍCE
  02. 08. 2015

Časopis AeroHobby

Červencové - srpnové číslo časopisu AeroHobby se věnuje mimo jiné také výstavě EFA ve Kbelích, které jsme se zúčastnili. Na straně 5 najdete krátkou zmínku i o našem stánku.

 

VÍCE
  08. 05. 2015

Aktivace ZS - AeroMobil, Slovensko

Nedaleko slovenské Nitry havaroval v pátek při jednom ze zkušebních letů slovenský létající automobil AeroMobil.

Podle svědků pilot ztratil kontrolu nad strojem zhruba ve 300metrové výšce, následně se rozhodl aktivovat záchranný systém Magnum. Pilot vyvázl bez zranění.

Více informací a reportáž najdete zde:

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/310862-u-nitry-havarovalo-letajici-auto-za-dva-roky-ma-jit-do-prodeje/

 

VÍCE
  19. 04. 2015

AERO Friedrichshafen 2015

Jako již každoročně, i letos jsme se zúčastnili nejvýznamnější evropské výstavy všeobecného letectví, která se konala  od  15. do 18. dubna 2015 v německém Friedrichshafenu.

Společně s naším německým dealerem firmou Junkers jsme vystavovali záchranné systémy řady Magnum, včetně systémů pro vírníky a vrtulníky a nově i padáčky určené pro bezpilotní letouny - drony.

Rádi bychom tímto poděkovali všem zákazníkům a obchodním partnerům, kteří nás na stánku navštívili.

Níže naleznete pár fotografií z výstavy.

VÍCE
  12. 04. 2015

Nové záchranné systémy pro drony

V současné době probíhají poslední testy záchranných systémů určených pro drony - Magnum 5 (do 5kg), Magnum 10 (do 10kg) a Magnum 20 (do 20kg).

Systémy jsou prozatím testovány na rychlosti 0 - 120km/h.

VÍCE
  17. 02. 2015

Aero Friedrichshafen 2015

Jako již tradičně, i tento rok se budeme účastnit výstavy AERO Friedrichshafen, která se koná 15.–18.dubna.

Budeme velmi potěšeni, pokud nás přijdete navštívit na náš stánek B2 – 201.

Tým Stratos07...

Friedrichshafen 2015

 

VÍCE
  08. 02. 2015

Nové webové stránky

Vážení zákazníci a návštěvníci,

připravili jsme pro Vás nové webové stránky. Věříme, že na nových stránkách snadno naleznete veškeré potřebné informace.

Doufáme, že pro Vás budou naše stránky přehledné a přínosné. Těšíme se na spolupráci.

Stratos 07 s.r.o.

Nové webové stránky       

 

VÍCE
  01. 02. 2015

AeroMobil

V roce 2014 jsme mimo jiné započali spolupráci na instalaci ZS Magnum 601 do AeroMobilu, slovenského výrobce AEROMOBIL.

VÍCE
  29. 09. 2014

První zkouška ZS Magnum 1401

24.9.2014 proběhly shozové zkoušky nového záchranného systému Magnum 1401, jehož plánované maximální zatížení je 1400 kg.  

Ačkoli se jednalo o první zkoušku, padák zafungoval naprosto spolehlivě. (viz. foto).

První zkouška ZS Magnum 1401

VÍCE
  15. 09. 2014

Trhání závěsných lan - testy

Ve fotogalerii níže naleznete několik fotografií z dnešních zkoušek pevnosti závěsných lan.

Pevnost závěsných lan se zkouší pomocí trhačky. Vše se pečlivě zaznamenává a veškeré záznamy se uchovávají.

Trhání závěsných lan - testy

VÍCE
  09. 09. 2014

Záchrany - srpen/září Německo

V posledních dvou měsících jsme zaznamenali další dvě záchrany.

Záchrany - srpen/září Německo

První událost se stala 7. srpna 2014 ve městě Pohlitz, Německo. Při přistávání tříkolky došlo ke komplikacím, takže pilot byl nucen znovu vzlétnout. Během manévru si všiml, že má poškozený podvozek. Rozhodl se tedy vzlétnout do bezpečné výšky 400 metrů a následně aktivovat záchranný systém Magnum. Jak sám pilot uvedl, přistání bylo mírné. Pilot zůstal nezraněn.

Druhá - dost kuriózní - záchrana se odehrála v neděli 7.9.2014 na německém letišti Koblenz-Winningen, kde došlo ke srážce ultralightu a větroně. Při srážce se do sebe oba letouny zaklínily. Pilot ultralightu následně aktivoval záchranný systém Magnum a ten oba letouny snesl bezpečně na zem. Dvoučlenná posádka UL i pilot větroně byli schopni z letadla sami vystoupit. Všichni tři byli následkem srážky ve vzduchu jen lehce zraněni. O velkém štěstí v neštěstí tak může hovořit především 17- ti letý pilot větroně, který by bez záchranného systému druhého letounu nekontrolovatelně narazil do země.

Záchranný systém Magnum konstruovaný na hmotnost UL letounu (475kg), tak naštěstí prokázal, že má velké rezervy. Celá nešťastná událost měla tedy šťastný konec.

 

VÍCE
  25. 06. 2014

Výstava Aviation Expo Europe 2014 v Hradci Králové

Ve dnech 19. – 21. června jsme se zúčastnili výstavy Aviation Expo Europe 2014 v Hradci Králové.

Děkujeme našim zákazníkům a obchodním partnerům, se kterými jsme se měli příležitost takto opět setkat.

Výstava Aviation Expo Europe 2014 v Hradci Králové

VÍCE
  25. 06. 2014

Aktivace ZS Francie - červen 2014

Ve Francii byl dne 7.6.2014 z důvodu ztráty řiditelnosti na letounu EV-97 EuroStar SL, v.č. 2004 2210, aktivován záchranný systém Magnum 501.

Posádka, mimo drobné oděrky, zůstala nezraněna. Přestože byl záchranný systém aktivován ve velmi malé výšce, zafungoval na výtečnou.

Aktivace ZS Francie - červen 2014

VÍCE
  10. 06. 2014

Záchrana - Letiště Pohlheim / Německo

Záchranný systém: Magnum 450
Datum výroby: 05/2005

Kontrolováno a přebaleno: 03/2010

Záchrana tak, jak ji popsal pilot:

31.května jsem letěl s pasažérem s naší tříkolkou Royal 912. Vzletová hmotnost byla cca 430 kg.

V klidném počasí s dobrou viditelností jsme si užili let. Na konci letu jsem udělal ještě jednu ostrou zatáčku, abych demonstroval „dynamiku“ při letu s tříkolkou. Při posledním manévru, který začal asi ve 400 m, jsme byli s tříkolkou příliš pomalí a tříkolka se dostala do strmé spirály. Pokus se z této situace dostat byl neúspěšný. Podle svědků na zemi byla spirála popisována jako strmé vývrtky ( „vrutem“), stále směrem k zemi. Byl jsem úplně překvapený reakcí tříkolky a během okamžiku jsem neměl nad tříkolkou žádnou kontrolu. Klesali jsme velmi rychle dolů, odhadem 15 m / s. Pak jsem se rozhodl asi ve 200m nad zemí zatáhnout za rukojeť raketového záchranného systému. Došlo k malé "explozi“. Krátce poté se spirála zpomalila a pak rotace ustala. Byl jsem překvapen, že se padák bez velkého šoku otevřel tak rychle. Asi z výšky 100m jsme klesali odhadem rychlostí 6 m/s. Naše tříkolka směřovala proti větru a dosedli jsme s mírným zpětným pohybem v otevřeném poli nejprve na podvozek.

Z tříkolky jsem slezl naprosto nezraněný.Můj pasažér měl lehké bolesti krku /ramen. Následně byl po ošetření v nemocnici propuštěn ještě tentýž večer domů. Jsem rád, že záchranný systém fungoval a že nás donesl bez velkého kývání nebo rotačních pohybů k zemi.

Všechny výšky a klesání jsou odhadovány.

Mé upřímné poděkování patří výrobci za výrobu a vývoj záchranného systému. Opět se ukázalo, jak užitečný je záchranný systém při létání.

Naše vyjádření:

Díky dostatečnému tahu raketového motoru došlo k vytažení celého padáku i tak malým otvorem, který tam po vzpříčení víka zůstal. I takto poškozený padák dokázal posádku zachránit.

Záchranný systém Magnum 450 byl zabudován do konstrukce motorové tříkolky tak, že byl zakryt laminátovou konstrukcí. Respektive kontejner byl zabudován tak, že zde nebyl dostatek místa pro uvolnění víka kontejneru. Stačilo jej namířit více směrem dolů a vše by proběhlo tak, jak má.

V tomto případě po aktivaci ZS se sice víko uvolnilo, ale namísto toho, aby odpadlo a uvolnilo cestu vytahovanému padáku, se vzpříčilo. Raketový motor lanem, kterým vytahuje padák z kontejneru, poškodil duralové víko kontejneru. Na vzpříčeném víku kontejneru tak vznikly ostré hrany, které poškodily vytahovaný padák.

Tato událost by měla být poučením pro uživatele, aby dbali na správnou instalaci ZS! Drželi se pokynů výrobce, případně s ním zástavbu konzultovali.

Tento typ ZS v plechovém kontejneru je určen především pro zástavbu do letounů, kde je namontován volně, tedy při aktivaci mu nebrání žádná překážka! V případě, že je umístěn za oddělitelným krytem, ten musí být dostatečně velký a instalace provedena tak, aby bylo zajištěno po aktivaci hladké odpadnutí duralového víka záchranného systému! Do této konstrukce tříkolky by bylo vhodnější zabudovat záchranný systém v provedení softpack.

VÍCE
1 2 3 4 5 6