NovinkyZáchranné systémy Stratos 07 s.r.o.

Česky English

Aktuality

1 2 3 4 5 6 7
  01. 02. 2015

AeroMobil

V roce 2014 jsme mimo jiné započali spolupráci na instalaci ZS Magnum 601 do AeroMobilu, slovenského výrobce AEROMOBIL.

VÍCE
  29. 09. 2014

První zkouška ZS Magnum 1401

24.9.2014 proběhly shozové zkoušky nového záchranného systému Magnum 1401, jehož plánované maximální zatížení je 1400 kg.  

Ačkoli se jednalo o první zkoušku, padák zafungoval naprosto spolehlivě. (viz. foto).

První zkouška ZS Magnum 1401

VÍCE
  15. 09. 2014

Trhání závěsných lan - testy

Ve fotogalerii níže naleznete několik fotografií z dnešních zkoušek pevnosti závěsných lan.

Pevnost závěsných lan se zkouší pomocí trhačky. Vše se pečlivě zaznamenává a veškeré záznamy se uchovávají.

Trhání závěsných lan - testy

VÍCE
  09. 09. 2014

Záchrany - srpen/září Německo

V posledních dvou měsících jsme zaznamenali další dvě záchrany.

Záchrany - srpen/září Německo

První událost se stala 7. srpna 2014 ve městě Pohlitz, Německo. Při přistávání tříkolky došlo ke komplikacím, takže pilot byl nucen znovu vzlétnout. Během manévru si všiml, že má poškozený podvozek. Rozhodl se tedy vzlétnout do bezpečné výšky 400 metrů a následně aktivovat záchranný systém Magnum. Jak sám pilot uvedl, přistání bylo mírné. Pilot zůstal nezraněn.

Druhá - dost kuriózní - záchrana se odehrála v neděli 7.9.2014 na německém letišti Koblenz-Winningen, kde došlo ke srážce ultralightu a větroně. Při srážce se do sebe oba letouny zaklínily. Pilot ultralightu následně aktivoval záchranný systém Magnum a ten oba letouny snesl bezpečně na zem. Dvoučlenná posádka UL i pilot větroně byli schopni z letadla sami vystoupit. Všichni tři byli následkem srážky ve vzduchu jen lehce zraněni. O velkém štěstí v neštěstí tak může hovořit především 17- ti letý pilot větroně, který by bez záchranného systému druhého letounu nekontrolovatelně narazil do země.

Záchranný systém Magnum konstruovaný na hmotnost UL letounu (475kg), tak naštěstí prokázal, že má velké rezervy. Celá nešťastná událost měla tedy šťastný konec.

 

VÍCE
  25. 06. 2014

Výstava Aviation Expo Europe 2014 v Hradci Králové

Ve dnech 19. – 21. června jsme se zúčastnili výstavy Aviation Expo Europe 2014 v Hradci Králové.

Děkujeme našim zákazníkům a obchodním partnerům, se kterými jsme se měli příležitost takto opět setkat.

Výstava Aviation Expo Europe 2014 v Hradci Králové

VÍCE
  25. 06. 2014

Aktivace ZS Francie - červen 2014

Ve Francii byl dne 7.6.2014 z důvodu ztráty řiditelnosti na letounu EV-97 EuroStar SL, v.č. 2004 2210, aktivován záchranný systém Magnum 501.

Posádka, mimo drobné oděrky, zůstala nezraněna. Přestože byl záchranný systém aktivován ve velmi malé výšce, zafungoval na výtečnou.

Aktivace ZS Francie - červen 2014

VÍCE
  10. 06. 2014

Záchrana - Letiště Pohlheim / Německo

Záchranný systém: Magnum 450
Datum výroby: 05/2005

Kontrolováno a přebaleno: 03/2010

Záchrana tak, jak ji popsal pilot:

31.května jsem letěl s pasažérem s naší tříkolkou Royal 912. Vzletová hmotnost byla cca 430 kg.

V klidném počasí s dobrou viditelností jsme si užili let. Na konci letu jsem udělal ještě jednu ostrou zatáčku, abych demonstroval „dynamiku“ při letu s tříkolkou. Při posledním manévru, který začal asi ve 400 m, jsme byli s tříkolkou příliš pomalí a tříkolka se dostala do strmé spirály. Pokus se z této situace dostat byl neúspěšný. Podle svědků na zemi byla spirála popisována jako strmé vývrtky ( „vrutem“), stále směrem k zemi. Byl jsem úplně překvapený reakcí tříkolky a během okamžiku jsem neměl nad tříkolkou žádnou kontrolu. Klesali jsme velmi rychle dolů, odhadem 15 m / s. Pak jsem se rozhodl asi ve 200m nad zemí zatáhnout za rukojeť raketového záchranného systému. Došlo k malé "explozi“. Krátce poté se spirála zpomalila a pak rotace ustala. Byl jsem překvapen, že se padák bez velkého šoku otevřel tak rychle. Asi z výšky 100m jsme klesali odhadem rychlostí 6 m/s. Naše tříkolka směřovala proti větru a dosedli jsme s mírným zpětným pohybem v otevřeném poli nejprve na podvozek.

Z tříkolky jsem slezl naprosto nezraněný.Můj pasažér měl lehké bolesti krku /ramen. Následně byl po ošetření v nemocnici propuštěn ještě tentýž večer domů. Jsem rád, že záchranný systém fungoval a že nás donesl bez velkého kývání nebo rotačních pohybů k zemi.

Všechny výšky a klesání jsou odhadovány.

Mé upřímné poděkování patří výrobci za výrobu a vývoj záchranného systému. Opět se ukázalo, jak užitečný je záchranný systém při létání.

Naše vyjádření:

Díky dostatečnému tahu raketového motoru došlo k vytažení celého padáku i tak malým otvorem, který tam po vzpříčení víka zůstal. I takto poškozený padák dokázal posádku zachránit.

Záchranný systém Magnum 450 byl zabudován do konstrukce motorové tříkolky tak, že byl zakryt laminátovou konstrukcí. Respektive kontejner byl zabudován tak, že zde nebyl dostatek místa pro uvolnění víka kontejneru. Stačilo jej namířit více směrem dolů a vše by proběhlo tak, jak má.

V tomto případě po aktivaci ZS se sice víko uvolnilo, ale namísto toho, aby odpadlo a uvolnilo cestu vytahovanému padáku, se vzpříčilo. Raketový motor lanem, kterým vytahuje padák z kontejneru, poškodil duralové víko kontejneru. Na vzpříčeném víku kontejneru tak vznikly ostré hrany, které poškodily vytahovaný padák.

Tato událost by měla být poučením pro uživatele, aby dbali na správnou instalaci ZS! Drželi se pokynů výrobce, případně s ním zástavbu konzultovali.

Tento typ ZS v plechovém kontejneru je určen především pro zástavbu do letounů, kde je namontován volně, tedy při aktivaci mu nebrání žádná překážka! V případě, že je umístěn za oddělitelným krytem, ten musí být dostatečně velký a instalace provedena tak, aby bylo zajištěno po aktivaci hladké odpadnutí duralového víka záchranného systému! Do této konstrukce tříkolky by bylo vhodnější zabudovat záchranný systém v provedení softpack.

VÍCE
  01. 05. 2014

Recertifikace managementu kvality

V dubnu 2014 v naší firmě úspěšně proběhl recertifikační audit systému managementu kvality (ISO 9001).

Byl nám udělen nový certifikát.

Recertifikace managementu kvality

VÍCE
  13. 04. 2014

AERO Friedrichshafen 2014

Stejně jako každý rok, ani tento jsme si nenechali ujít výstavu ve Friedrichshafenu AERO 2014. Opět jsme se této výstavy zúčastnili ve spolupráci s naším německým dealerem - firmou Junkers Profly. Celá výstava měla velmi profesionální úroveň a mile překvapeni jsme byli i množstvím návštěvníků.

Bylo nám potěšením se opět setkat s našimi zákazníky a obchodními partnery, se kterými jsme jinak spíše v telefonickém a emailovém kontaktu.

VÍCE
  17. 12. 2013

Zkouška ZS ve firmě Flying Machine

Dne 18.11.2013 proběhla další úspěšná zkouška záchranného systému Magnum 450 SSP ve firmě Flying Machine.

VÍCE
  19. 11. 2013

Animace záchranného systému pro vrtulníky

Zobrazit animaci

Záchranný systém pro vrtulníky je zaregistrován jako užitný vzor, číslo zápisu 25882

Animace záchranného systému pro vrtulníky

VÍCE
  13. 11. 2013

Manažer firmy Junkers Profly přežil díky použití záchranného systému Magnum

Dne 15.8. 2013 v severní oblasti letiště Kulmbach okolo 12:20 musel pilot Stefan Haselmann aktivovat záchranný systém v jeho ultralehkém letadle, který mu pomohl přežít bez úhony nouzové přistání v lese. Ultralehké letadlo typu DUO BANJO ztratilo z vteřiny na vteřinu rapidně výšku, proto pilot Stefen Haselmann udělal jediné správné rozhodnutí – aktivoval záchranný systém.

Stefen Haselmann: “Došlo k náhlé ztrátě výšky letadla nízko nad zemí, a tak jsem si byl okamžitě vědom, že nebudu schopen dostat letadlo do vhodné polohy, aktivoval jsem záchranný systém.“

Pilot také vyjádřil, že rychlé rozhodnutí k aktivaci záchranného systému bylo založeno na teoretických znalostech z předmětů „ Pyrotechnika a Operační postupy „které absolvoval během jeho leteckého výcviku.

Oznámil, že aktivoval záchranný systém ve výšce přibližně 80- 100m nad korunami stromů. Otevřený padák okamžitě zpomalil pád a pilot se lehce snesl na zem.

„Když jsem slyšel zvuk rakety, věděl jsem, že je systém aktivní. To, že se padák otevřel jsem si uvědomil, díky zpomalení klesání. Překvapivě jsem nezaznamenal výrazný otřes při otevření padáku. Nemůže to být popsáno lépe, než jako jemné zbrždění pohybu.“

Jenom místo dopadu bylo trochu nebezpečné. Bylo to v hustém lese, takže letadlo s rozpětím křídel 16 metrů bylo vážně poškozeno. K údivu záchranářů, kteří dorazili na místo nehody, pilot opustil letadlo ještě předtím, než přijeli.

„ V dalším okamžiku se mé letadlo dotklo korun stromů přední částí letadla v úhlu asi 15° směrem dolů. Zavěšený na padáku jsem přes koruny hladce proklouzl při rychlosti klesání 5 m / s. Také kontakt se zemí byl velmi jemný. Měkká lesní půda a vrchlík, který byl chycen v korunách stromů, způsobily velmi měkké přistání. "
Mladý pilot přežil havárii s výjimkou drobných škrábanců a modřin téměř nezraněný. Tato drobná zranění byla pravděpodobně způsobena utaženým pásem a následným výstupem z letadla.
Podobná nehoda s letadlem bez balistického záchranného systému by byla naprosto fatální, jelikož výskok s osobním padákem v této výšce by nebyl možný.

Manažer firmy Junkers Profly přežil díky použití záchranného systému Magnum

VÍCE
  28. 04. 2013

AERO Friedrichshafen 2013

Ve dnech 24.-27.4 2013 jsme se zúčastnili nejvýznamnější evropské výstavy všeobecného letectví v německém Friedrichshafenu. Mimo jiné jsme zde představili novinku - záchranný systém pro vírníky.

 

VÍCE
  18. 04. 2013

Použití záchranného systému - Německo, duben 2013

Po vysazení motoru byl pilot nucen použít záchranný systém Magnum 601.

Letoun přistál neporušen na poli, posádka-2 osoby nebyla zraněna.

VÍCE
1 2 3 4 5 6 7