Potěšila nás milá zpráva od zákazníka, který byl nucen použít záchranný systém Magnum 250 pro svoji záchranu. Část dopisu vám překládáme níže.
Chci vám jen napsat, že nápad koupit raketový záchranný systém byl velmi dobrý nápad. Po aktivaci systému se ozvala zatraceně hlasitá rána a záložní padák byl během půl vteřiny otevřen. Pak to šlo mírnou rychlostí dolů... Protože jsem byl v mírném úhlu, při přistání se zlomilo pouze přední kolo. Bylo to vlastně velmi měkké přistání, čekal jsem trochu prudší náraz. Zpětně mohu každému kolegovi letci jen doporučit, pořiďte si raketový záchranný systém, tahle věc vám zachrání kosti.
Dan Johnson píše o záchranných systémech Magnum. Více zde: When Help Comes to the Rescue… FAST! Magnum Parachutes Could Save Your Life - ByDanJohnson.com
Pravidelně testujeme i starší záchranné systémy a ověřujeme tak jejich funkčnost. Níže je ukázka testu systému Magnum 250, který byl již po životnosti a navíc byl 7 let bez platné revize.
21.9.2017 krátce po 16 hod. při letu nad městem Verl /Německo si pilot uvědomil, že má problém s motorem. Rozhodl se aktivovat záchranný systém Magnum. Padák s letounem se poté snesl do lesa. Posádka (pilot i jeden spolucestující) byli schopni letoun sami opustit ještě před příjezdem záchranných složek.
Záchranu zachytil na mobil náhodný pozorovatel.
Provedli jsme další testy nového záchranného systému pro balony tentokrát s částečně nafouknutým balonem (viz. přihláška užitného vzoru č. PUV 2017 - 33369).
Horkovzdušný balon byl vynesen pomocí vrtulníku a následně vypuštěn z nulové rychlosti. Záchranný systém byl poté aktivován. Testy opět proběhly úspěně. Brzy již budeme moci nabídnout toto řešení záchrany v nouzové situaci zákazníkům. Prosím prohlédněte si naší fotogalerii níže.
Můžete se také podívat na video z testů tady: https://youtu.be/DmrK4yr0TSw
Provedli jsme první testy nového záchranného systému pro balony, viz. přihláška užitného vzoru č. PUV 2017 - 33369.
Horkovzdušný balon byl vynesen pomocí vrtulníku a následně vypuštěn z nulové rychlosti, při výšce 250m nad zemí. Záchranný systém byl následně aktivován. Testy proběhly nad očekávání úspěšně. Nyní plánujeme další testování a brzy již budeme moci nabídnout toto řešení záchrany v nouzové situaci zákazníkům.
29letý pilot, který letěl z Gelnhausenu do Aschaffenburgu, se dostal krátce po 20.hodině se svým letounem do špatného počasí.
Pilot se rozhodl nejprve otočit a letět zpět ke svému letišti. Podle prvotních zjištění se ale dostal do mraku a ztratil orientaci.
Poté tedy aktivoval záchranný systém Magnum. Zatímco letoun bezpečně klesal k zemi, došlo ještě ke kontaktu s elektrickým vedením.
Nicméně letadlo nakonec přistálo bez dalších komplikací v poli a pilot vyvázl nezraněn.
Více informací: https://www.meine-news.de/kleinostheim/blaulicht/ultraleichtpilot-uebersteht-flugunfall-bei-kleinostheim-unverletzt-am-02052017-d20878.html
Jako již tradičně, i tento rok se budeme účastnit výstavy AERO Friedrichshafen, která se koná 5.–8.dubna 2017.
Budeme velmi potěšeni, pokud nás přijdete navštívit na náš stánek B2 – 201.
Tým Stratos07...
20.10.2016 – Idar Oberstein - Německo
Krátce před přistáním byl 49 letý pilot nucen aktivovat svůj záchranný systém. Padák se otevřel a letoun dopadl do vysokých stromů. Pilot zůstal nezraněn.
Zdroj: http://www.rtl.lu/international/971714.html
V rámci českého AZ řešení pro čínské všeobecné letectví jsme měli jedinečnou možnost zúčastnit se jednání s čínskou delegací v čele s viceadministrátorem CAAC Wang Zhiqingem a prezentovat naše produkty. Více informací na airZone.tv zde: https://www.airzone.tv/news/cina-2020-500-novych-letist-a-5000-letadel-ceske-firmy-mohou-byt-u-toho/
Tímto bychom rádi poděkovali Letecké amatérské asociaci za pozvánku na tuto akci.
Fotogalerie (zdroj: AirZone.tv)
Dne 20. srpna 2016 došlo u Dlouhé Loučky u Olomouce ke střetu dvou UL. Pilot letounu Bristell zřejmě neviděl nad sebou letící letoun firmy Evektor. Při sblížení obou letounů došlo k jejich střetu. Evektor usekl vrtulí zadní část trupu Bristell v místech těsně za kabinou. Oba letouny použily záchranný systém Magnum. Protože se letouny srazily ve velmi malé výšce, a k následné aktivaci záchranných systémů došlo těsně před dopadem na zem, tak se vrchlíky nestačily plně otevřít. Posádka Evektoru se zachránila, avšak pilot Bristellu zahynul.
- Záložní padáky určené pro paragliding a závěsné létání
- Tyto záložní padáky mají velmi nízké opadání
- Rychlé otevření záložního padáku
- Zabalení padáku jsme schopni přizpůsobit tak, aby mohl být umístěn do vašich stávajících závěsných postrojů.
- Nabízíme i verzi aktivovanou raketovým motorem
- Padáky jsou certifikovány DULV / LAA
- Vyhledávač záložního padáku pro konkrétní váhovou kategorii zde: http://www.stratos07.cz/cz/paragliding-a-zavesne-letani
Rádi bychom poděkovali všem kolegům a zákazníkům, kteří nás navštívili na našem stánku na výstavě AERO Friedrichshafen 2016. Jsme rádi, že jsme s vámi mohli opět po roce strávit příjemný čas.
8. října 2015, ve Francii se stala nehoda UL Albatros.
Podle slov pilota došlo přibližně ve výšce 400 m nad zemí k porušení konstrukce letadla. Letoun se následně dostal do silné rotace a padal střemhlav dolů.
"Zatáhl jsem za aktivační kličku záchranného systému, aniž bych zastavil motor. Záchranný systém zafungoval naprosto bezchybně, rychlost se rapidně snížila a rotace taktéž ustala. Z letadla jsem vylezl nezraněn," říká pilot.