Dne 18.11.2013 proběhla další úspěšná zkouška záchranného systému Magnum 450 SSP ve firmě Flying Machine.
Záchranný systém pro vrtulníky je zaregistrován jako užitný vzor, číslo zápisu 25882
Dne 15.8. 2013 v severní oblasti letiště Kulmbach okolo 12:20 musel pilot Stefan Haselmann aktivovat záchranný systém v jeho ultralehkém letadle, který mu pomohl přežít bez úhony nouzové přistání v lese. Ultralehké letadlo typu DUO BANJO ztratilo z vteřiny na vteřinu rapidně výšku, proto pilot Stefen Haselmann udělal jediné správné rozhodnutí – aktivoval záchranný systém.
Stefen Haselmann: “Došlo k náhlé ztrátě výšky letadla nízko nad zemí, a tak jsem si byl okamžitě vědom, že nebudu schopen dostat letadlo do vhodné polohy, aktivoval jsem záchranný systém.“
Pilot také vyjádřil, že rychlé rozhodnutí k aktivaci záchranného systému bylo založeno na teoretických znalostech z předmětů „ Pyrotechnika a Operační postupy „které absolvoval během jeho leteckého výcviku.
Oznámil, že aktivoval záchranný systém ve výšce přibližně 80- 100m nad korunami stromů. Otevřený padák okamžitě zpomalil pád a pilot se lehce snesl na zem.
„Když jsem slyšel zvuk rakety, věděl jsem, že je systém aktivní. To, že se padák otevřel jsem si uvědomil, díky zpomalení klesání. Překvapivě jsem nezaznamenal výrazný otřes při otevření padáku. Nemůže to být popsáno lépe, než jako jemné zbrždění pohybu.“
Jenom místo dopadu bylo trochu nebezpečné. Bylo to v hustém lese, takže letadlo s rozpětím křídel 16 metrů bylo vážně poškozeno. K údivu záchranářů, kteří dorazili na místo nehody, pilot opustil letadlo ještě předtím, než přijeli.
„ V dalším okamžiku se mé letadlo dotklo korun stromů přední částí letadla v úhlu asi 15° směrem dolů. Zavěšený na padáku jsem přes koruny hladce proklouzl při rychlosti klesání 5 m / s. Také kontakt se zemí byl velmi jemný. Měkká lesní půda a vrchlík, který byl chycen v korunách stromů, způsobily velmi měkké přistání. "
Mladý pilot přežil havárii s výjimkou drobných škrábanců a modřin téměř nezraněný. Tato drobná zranění byla pravděpodobně způsobena utaženým pásem a následným výstupem z letadla.
Podobná nehoda s letadlem bez balistického záchranného systému by byla naprosto fatální, jelikož výskok s osobním padákem v této výšce by nebyl možný.
Ve dnech 24.-27.4 2013 jsme se zúčastnili nejvýznamnější evropské výstavy všeobecného letectví v německém Friedrichshafenu. Mimo jiné jsme zde představili novinku - záchranný systém pro vírníky.
Po vysazení motoru byl pilot nucen použít záchranný systém Magnum 601.
Letoun přistál neporušen na poli, posádka-2 osoby nebyla zraněna.
Záchranné systémy Magnum se instalují také do čtyřmístných letounů s hmotností 1250 kg jako je RV-10.
Byla provedena certifikace záchranného systému Magnum 250 pro maximální povolenou rychlost 150 km/hod a maximální zatížení 300 kg. Záchranný systém je určený převážně pro motorový paragliding, je také aktivovaný raketou.
Byla provedena certifikace záchranného systému Magnum 250 pro maximální povolenou rychlost 150 km/hod a maximální zatížení 300 kg. Záchranný systém je určený převážně pro motorový paragliding, je také aktivovaný raketou.
Od roku 2012 budou dodávány záchranné systémy se zajišťovacím kolíkem „Quick pin“. Uživatel si jej musí připevnit k odpalovacímu zařízení tak, aby jej bylo možno zasunout do aktivační kličky místo zámku. Quick pin se zasune do odpalovacího zařízení po vyjmutí zámku a zajišťuje záchranný systém po dobu kdy je letoun ve fázi přípravy na vzlet a po přistání.
Firma úspěšně odzkoušela nový záchranný systém pro kategorii letounů podle amerického předpisu S-LSA. Magnum 601 S-LSA byl testován s hmotností 720 kg a při rychlosti 245 km/hod. Čtyři po sobě jdoucí kontrolní shozy byly úspěšné. Je zřejmé, že nový systém vykazuje značnou rezervu jak v dimenzi hmotnosti, tak i rychlosti. K aktivaci se používá raketový motor nové generace Magnum 600 A.
Proběhla nová zkouška se zátěží 760 kg a s navýšenou rychlostí 320 km/h, certifikováno na váhu 607 kg a rychlost 290 km/h.